Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Về Những Đặc Điểm Văn Hóa Du Lịch Của Người Anh Và Người Việt

Discussion in 'Chuyên Ngành Ngôn Ngữ Anh' started by nhandanglv123, Mar 9, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-9_9-22-41.png
    Nghiên Cứu Về Những Đặc Điểm Văn Hóa Du Lịch Của Người Anh Và Người Việt Trong Một Số Quảng Cáo Du Lịch Điện Tử Từ Góc Độ Giao Tiếp Giao Văn Hóa
    This study aims at finding out travel cultural features of the English and Vietnamese people as linguistically represented in some online English and Vietnamese advertisements. A comparison was made to find out the similarities and differences between the tourism cultures of the two countries. A combination of descriptive, comparative and contrastive method was used to figure out typical features, similarities and differences in tourism culture of the two countries from cross cultural perspective. The study analyses the words, phrases and structures revealing tourism cultural features in the advertisements in six categories: landscape, cuisine, activity, transportation, accommodation and weather. The result reveals that there exist some similarities and differences in tourism culture of the two countries as linguistically represented in the advertisements.
    • Luận văn thạc sĩ ngữ văn
    • Chuyên ngành Ngôn ngữ anh
    • Người hướng dẫn: TS Huỳnh Anh Tuấn
    • Tác giả: Nguyễn Thị Minh Phương
    • Số trang: 80
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2017
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1068609
    https://nitro.download/view/97314284CDA28E9
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page