Luận Văn Thạc Sĩ Phân Tích Đối Chiếu Các Đặc Điểm Ngữ Nghĩa Của Động Từ Make Trong Các Cụm Từ Cố Định Tiếng Anh

Discussion in 'Chuyên Ngành Ngôn Ngữ Anh' started by nhandanglv123, Mar 31, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-31_21-17-48.png
    Phân Tích Đối Chiếu Các Đặc Điểm Ngữ Nghĩa Của Động Từ Make Trong Các Cụm Từ Cố Định Tiếng Anh Và Các Cụm Từ Tương Đương Trong Tiếng Việt
    “While without grammar very little can be conveyed, without vocabulary nothing can be conveyed” (Wilkins, 1972: 111). This argument has been supported by many researchers in the field of second language acquisition (SLA) who have emphasize the significance of vocabulary and agreed that vocabulary is equally, if not more, important than language structure in language acquisition. This is why it was recommended to pay attention to the teaching of vocabulary in the same way as the teaching of grammar (Krashen, 1988). McCarthy (1990) summarizes the importance of vocabulary teaching for second language (L2) learners in the following statement: No matter how well the student learns grammar, no matter how successfully the sounds of L2 are mastered, without words to express a wide range of meanings; communication in an L2 just cannot happen in any meaningful way (p. viii).
    • Luận văn thạc sĩ ngữ văn
    • Chuyên ngành Ngôn ngữ Anh
    • Người hướng dẫn: TS Nguyễn Huy Kỷ
    • Tác giả: Phạm Thị Ngọc Minh
    • Số trang: 57
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1014602
    https://nitro.download/view/DD65BEC07E1BB06
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page