Luận Văn Thạc Sĩ Sự Tương Tác Liên Văn Hóa Giữa Sinh Viên Quân Sự Việt Nam Với Giáo Viên Người Nước Ngoài

Discussion in 'Chuyên Ngành Ngôn Ngữ Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_11-37-16.png
    Sự Tương Tác Liên Văn Hóa Giữa Sinh Viên Quân Sự Việt Nam Với Giáo Viên Người Nước Ngoài Trong Lớp Học Tiếng Anh - Nghiên Cứu Trường Hợp Ở Một Trường Quân Sự
    This study explores the intercultural interaction between Vietnamese military students and foreign teachers in English classroom context as well as the participants’ perceptions of those interactions using qualitative case study methodology. The participants are a class of 18 Vietnamese military students and two foreign teachers in a military school in Hanoi. Four data collection instruments were employed: classroom observation, retrospective interviews, focus group interviews and individual open-ended interviews. The interaction were analyzed using Chaudron’s (1988) interactive features of classroom behaviours and Hofstede’s (1986) nature of teacher-student interaction related to individualism versus collectivism and power distance dimensions of culture. The findings show that the teacher-student intercultural interaction had the characteristics of both individualism and collectivism, and both large power distance and small power distance.
    • Luận văn thạc sĩ ngữ văn
    • Chuyên ngành Ngôn ngữ anh
    • Người hướng dẫn: TS Hoàng Thị Hạnh
    • Tác giả: Ngô Thị Chúc
    • Số trang: 119
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058866
    https://nitro.download/view/8DD5D0814A10D31
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page