Luận Văn Thạc Sĩ Ảnh Hưởng Của Khoảng Cách Quyền Lực Đến Tương Tác Trong Lớp Học

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 23, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-23_10-23-26.png
    Ảnh Hưởng Của Khoảng Cách Quyền Lực Đến Tương Tác Trong Lớp Học - Nghiên Cứu Tình Huống Ở Một Trường Trung Học Phổ Thông Dân Lập Tại Hà Nội
    Power distance illustrates how people in a society accept the inequality of power (Hofstede, 2011). Its traits have been proved to appear in almost every aspect of daily life (Hofstede, 1991; cited in Bassett, 2004). Specifically, in classroom communication, certain traits of power distance are found to affect the teacher-student interaction and the student-student one (Hofstede, 1986, p 313). There have been quantitative studies finding out the manifestations of this cutural dimension within the classroom interactions. However, sole reliance on quantitative techniques could be problematic, since they conceal more than they reveal of the intricacies of classroom interaction (Sadeghi, 2012). Moving away from the quantitative view above, this paper examines the classroom interactions from the discourse analysis perspective called Critical Discourse Analysis (CDA), proposed by Norman Fairclough (1989, 1993, 1995, 1997, 2013), which sees discourse as a form of „social practice‟ with three stages of analysis namely description, interpretation and explanation, to understand classroom practice and interactions under the influence of power distance.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: GS.TS. Hoàng Văn Vân
    • Tác giả: Nguyễn Thị Dung
    • Số trang: 91
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2017
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1068608&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/E018AC80C3BE232
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page