Luận Văn Thạc Sĩ Ảnh Hưởng Của Việc Dạy Kết Hợp Từ Tiếng Anh Đến Kỹ Năng Viết Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 13, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-13_21-14-21.png
    Ảnh Hưởng Của Việc Dạy Kết Hợp Từ Tiếng Anh Đến Kỹ Năng Viết Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Chuyên Ngành Tiếng Anh Ở ĐH Bách Khoa Hà Nội
    Since Firth (1951, p.194) introduced the idea of collocation, there has been an increasing awareness of the importance of using words naturally and appropriately. In second language teaching and learning, many researchers have perceived the crucial role of collocations in developing vocabulary, communicative competence and being toward native-like writing style (Brown, 1974; Channell, 1981; Bahns & Eldaw, 1993; Howarth, 1998a, Gitsaki, 1999; Lewis, 1997, 2000; Nation, 2001; Nesselhauf, 2003; Hsu & Chiu, 2008). On discussing the relationship between L2 learners‟ collocational knowledge and their writing proficiency, there have been two studies by Zhang (1993) and Hsu (2007). In his study, Zhang (1993) compared the participants‟ knowledge of collocations and their writing quality, and the use of collocations in the participants‟ essays and their writing quality.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Tô Thị Thu Hương
    • Tác giả: Trần Thị Huệ
    • Số trang: 105
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006444
    https://nitro.download/view/9357DE0067EEB4E
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page