Luận Văn Thạc Sĩ Ảnh Hưởng Của Việc Dạy Từ Vựng Trong Ngữ Cảnh Tới Việc Tiếp Thu Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 8, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-8_10-38-15.png
    Ảnh Hưởng Của Việc Dạy Từ Vựng Trong Ngữ Cảnh Tới Việc Tiếp Thu Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10 - Nghiên Cứu Hành Động Tại Trường Trung Học Phổ Thông Tô Hiệu, Hải Phòng
    Considering the crucial role attributed to vocabulary learning in second or foreign language learning, one can implicitly understand the importance of vocabulary teaching as well. In the past, vocabulary teaching and learning were often given little priority in second language programs, but recently there has been a renewed interest in the nature of vocabulary and its role in learning and teaching (Richards & Renandya, 2002: 255).A number of research studies have dealt with lexical problems, namely, problems which language learners face in vocabulary learning. The research findings have revealed that lexical problems frequently interfere with communication. As a matter of fact, communication breaks down when people do not use the right words (Allen, 1983:5).
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Lê Văn Canh
    • Tác giả: Đặng Thị Hương
    • Số trang: 58
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2011
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006001
    https://nitro.download/view/116A16B41EEBA6A
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page