Luận Văn Thạc Sĩ Ảnh Hưởng Của Việc Sử Dụng Kết Hợp Từ Tiếng Anh Đến Việc Học Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 11

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 24, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-24_10-39-27.png
    Ảnh Hưởng Của Việc Sử Dụng Kết Hợp Từ Tiếng Anh Đến Việc Học Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 11 Trường THPT Sơn Tây
    This paper reports a quasi - experimental research that aimed to address the impacts of collocation teaching on grade 11 students‟ vocabulary improvements. Data for the study including two proficiency tests and a follow-up questionnaire were collected from 92 students at Son Tay High school. In this study, 46 students who followed the conventional vocabulary teaching methods belong to control group, and 46 others participated in experimental group in which they are exposed to different strategies related to collocation learning. The scores taken from the two tests were analyzed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) for Windows version 20.0 software package. The results show that English collocation teaching has improved the students‟ vocabulary learning. The findings from the questionnaire indicate that students also have positive attitude towards the new vocabulary teaching method.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: GS. TS. Nguyễn Quang
    • Tác giả: Hoàng Thị Dung
    • Số trang: 79
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2016
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1066368&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/78801A9E62C6461
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page