Luận Văn Thạc Sĩ Áp Dụng Các Hoạt Động Giải Quyết Vấn Đề Trong Dạy Nói Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai Chuyên Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 28, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-28_16-12-25.png
    Áp Dụng Các Hoạt Động Giải Quyết Vấn Đề Trong Dạy Nói Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai Chuyên Anh Tại Đại Học Thương Mại
    The current study entitled “Applying Problem-Solving Activities in Teaching Speaking Skills for the Second-year English-Major Students at Vietnam University of Commerce” was carried out to find out the effectiveness of problem-solving activities in improving students‟ speaking competence as well as investigate the students‟ motivation towards the use of problem-solving activities in speaking lessons at Vietnam University of Commerce (VUC), and then give some pedagogical implications for teachers. An action research was implemented with 40 students of English Department at VUC during four weeks. Data were collected by observations, oral tests, questionnaires, and student‟s journals. To answer two research questions (1) To what extent does the application of problem-solving activities improve students‟ speaking skills? and (2) What are the effects of problem-solving activities on students‟ motivation?, four speaking lessons were conducted in the form of problem-solving activities.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: PGS.TS. Trần Xuân Điệp
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thanh Hà
    • Số trang: 64
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1057304&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/7274FFE8CF806BB
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page