Luận Văn Thạc Sĩ Áp Dụng Lý Thuyết Phân Tích Diễn Ngôn Vào Việc Giảng Dạy Môn Viết Cho Sinh Viên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 10, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-10_15-55-37.png
    Áp Dụng Lý Thuyết Phân Tích Diễn Ngôn Vào Việc Giảng Dạy Môn Viết Cho Sinh Viên Nhiệm Vụ Chiến Lược - ĐHNN - ĐHQGHN
    Writing is a fundamental component of English language learning. In the light of this fact, it is imperative that learners be taught and trained on the conventions of English writing, especially academic writing. Some of these conventions are cohesion and coherence. Cohesion refers to “the grammatical and/ or lexical relationships between the different elements of a text” (Richard, Platt & Webb, 1985:45). Coherence refers to the relationships of ideas and the ability of those ideas to function together for the purpose of conveying the meaning (Mclinn, 1988:15). It has been noted by Magableh (1992) that English as a Foreign Language (EFL) learners focus almost exclusively on the sentence level rather than the level of the whole discourse that is textual coherence. Most EFL learners feel that correct grammar is the only tool they depend on in writing English essays. Therefore, they rely on what they have learned about grammar.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Huỳnh Anh Tuấn
    • Tác giả: Vũ Thùy Linh
    • Số trang: 70
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006510
    https://nitro.download/view/723E921B92C2DA5
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page