Luận Văn Thạc Sĩ Các Nhân Tố Gây Lo Lắng Cho Học Sinh Trong Việc Nói Tiếng Anh Trên Lớp Tại Trường THPT Lê Quý Đôn

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 13, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-13_21-17-34.png
    Các Nhân Tố Gây Lo Lắng Cho Học Sinh Trong Việc Nói Tiếng Anh Trên Lớp Tại Trường THPT Lê Quý Đôn, Đống Đa, Hà Nội
    Getting students to respond in classes is a problem that most ESL teachers face. The problem of that is particularly acute with non major English students, who are generally considered to be more reserved and reticent than the majored ones. Language teachers, including myself, have observed on numerous occasions when teaching in classes, the apprehension and discomfort experienced by many students who are attempting to acquire and produce a foreign language. The nervousness and anxiety frequently seems to become particularly aggravated when students are required to speak in front of teacher and other students. MacIntyre and Gardner (1991), for example, asserted that "anxiety poses several potential problems for the students of a foreign language because it can interfere with the acquisition, retention, and production of the new language" (p. 86).
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Phạm Thị Hạnh
    • Tác giả: Nguyễn Thị Nhài
    • Số trang: 49
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006443
    https://nitro.download/view/6723C697B455A0C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page