Luận Văn Thạc Sĩ Các Yếu Tố Ảnh Hưởng Đến Động Lực Tham Gia Trong Giờ Học Nói Của Sinh Viên Học Nghề

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 28, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-28_14-31-22.png
    Các Yếu Tố Ảnh Hưởng Đến Động Lực Tham Gia Trong Giờ Học Nói Của Sinh Viên Học Nghề - Nghiên Cứu Khảo Sát Tại Trường CĐN Hùng Vương
    This study aims to investigate factors affecting motivation and differences between high achievers and low achievers in speaking lessons of the first -year students of business accounting at Hung Vuong Vocational College. Using correlation and Man-Whitney U test to analyse the data, the result shows that learners are highly motivated by their job orientation, teacher‟s good pronunciation, group cohesion and task difficulty. They are also demotivated by extra homework, ineffective L1 & L2 use, L2 use outside the class, their lack of self-confidence. The study also finds out some differences between two groups in terms of instrumental orientation, self-confidence, affiliative motive, teacher‟s L2 use, desire to speak as well as teacher, classroom goal structures, task difficulty and classroom atmosphere.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Nguyễn Thị Ngọc Quỳnh
    • Tác giả: Phạm Thị Hồng Vân
    • Số trang: 76
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1059928&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/6980FB3800E749A
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page