Luận Văn Thạc Sĩ Các Yếu Tố Ảnh Hưởng Đến Hứng Thú Học Kĩ Năng Nghe Tiếng Anh Của Sinh Viên Không Chuyên Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 2, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-2_15-48-24.png
    Các Yếu Tố Ảnh Hưởng Đến Hứng Thú Học Kĩ Năng Nghe Tiếng Anh Của Sinh Viên Không Chuyên Anh Tại Trường Cao Đẳng Kỹ Thuật Công Nghiệp
    Motivation is one of the most important factors that influences the rate and success of second language learning. This study aims to investigate the factors affecting non-English major students' motivation in learning English listening skills at the College of Industrial Techniques. In this study, 55 first-year non- English major students from different faculties of College of Industrial Techniques were chosen as the subjects. A survey questionnaire and a semi-structured interview were used as the data collection instrument. The findings of the study showed that the factors affecting non-English major students‟ motivation in learning English listening skills derive from 3 sources: students, teachers, learning conditions. In details, the first factor is that students‟ lack of basic knowledge, lack of confidence, personality and belief in learning English listening skills. The other factor is that students have to face are teachers‟ behaviors and methods in teaching English listening.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Hoàng Thị Xuân Hoa
    • Tác giả: Lê Minh Hường
    • Số trang: 52
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1055530&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/747F56907425004
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page