Luận Văn Thạc Sĩ Dạy Từ Vựng Cho Sinh Viên Năm Thứ Nhất Bằng Cách Cho Nghĩa Trực Tiếp Tại Trường Cao Đẳng Y Tế

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 14, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-14_11-20-38.png
    Dạy Từ Vựng Cho Sinh Viên Năm Thứ Nhất Bằng Cách Cho Nghĩa Trực Tiếp Tại Trường Cao Đẳng Y Tế Yên Bái
    We all know that vocabulary plays a prominent role in foreign language learning. It is an element that links the four skills of language like listening, speaking, reading and writing all together. As Wilkin (1972) emphasized that, “Without grammar very little can be conveyed, without vocabulary nothing can be conveyed” (cited in Thornbury, 2002: 47). Without vocabulary, it's not easy for learners to express their ideas, emotion, as well as fulfillment of communication targets. Therefore, one of the greatest concerns of all language teachers is to look for an effective vocabulary teaching approach which is suitable with their own teaching contexts. Vocabulary teaching task is neither easy nor simple as it is thought. Each language teacher is responsible for making their students know word spelling, word meaning and realize how to use it accurately and properly in real situations.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Vũ Mai Trang
    • Tác giả: Bùi Thị Kim Cúc
    • Số trang: 72
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006262
    https://nitro.download/view/533E79A9C37DEBF
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page