Luận Văn Thạc Sĩ Dạy Từ Vựng Dựa Trên Văn Bản Cho Sinh Viên Không Chuyên Tiếng Anh Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 8, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-8_11-7-42.png
    Dạy Từ Vựng Dựa Trên Văn Bản Cho Sinh Viên Không Chuyên Tiếng Anh Năm Thứ Nhất Tại Trường Đại Học Hòa Bình - Thực Trạng Và Ứng Dụng Trong Giảng Dạy
    The recent years have witnessed a shift in focus in foreign language learning and teaching in general and in English in particular from the linguistic competence to the communicative one. This trend has clearly led to the increasingly important role of teaching and learning vocabulary. Generally, vocabulary is considered to be one of the main tasks in acquiring a foreign language as one cannot make himself/ herself well-understood with his/ her poor vocabulary. Wilkins (1972) emphasized the importance of vocabulary when saying: “without grammar very little can be conveyed; without vocabulary nothing can be conveyed” (p.111). However, in Vietnam in general and at Hoa Binh university in particular, vocabulary teaching has not been paid due attention as it deserves. Traditionally, vocabulary has not been a particular subject for students to learn but has been taught within the lessons of listening, speaking, reading and writing.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Vũ Thúy Quỳnh
    • Tác giả: Vũ Thị Tuyết
    • Số trang: 59
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2011
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005955
    https://nitro.download/view/33FB2C79DF9EEE7
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page