Luận Văn Thạc Sĩ Dạy Từ Vựng Trong Các Bài Đọc Hiểu Cho Học Sinh Lớp 10 Ở Trường THPT Thanh Hà

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 1, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-1_9-42-54.png
    Dạy Từ Vựng Trong Các Bài Đọc Hiểu Cho Học Sinh Lớp 10 Ở Trường THPT Thanh Hà - Khó Khăn Và Một Số Giải Pháp Khả Dĩ
    In EFL teaching and learning program for high school students, there are no proper periods for teaching vocabulary. It means vocabulary is integrated in all other language lessons, especially RC lessons, the first period of any language unit. The purpose of reading lessons is not only to develop students‟ reading skills but also to equip them with important language input for the lessons that follow, such as: listening, speaking and writing. And vocabulary seems to be one of the most effective tools to improve students‟ RC. Obviously, knowing vocabulary of a language is a minimum self-requirement of those who want to learn a foreign language such as English. The reason is that „vocabulary is central to language and of critical importance to the typical language learner‟ (Zimmerman 1997:5). Lack of vocabulary knowledge will result in lack of meaningful communication. Thus, a language learner who has no vocabulary of a language could not use that language for reading comprehension, listening, speaking and writing.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: GS. TS. Hoàng Văn Vân
    • Tác giả: Nguyễn Thị Lan Châu
    • Số trang: 63
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005731
    https://nitro.download/view/C05741E03B51CE3
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page