Luận Văn Thạc Sĩ Điển Cứu Về Nhận Thức Và Thực Tế Giảng Dạy Của Giáo Viên Đối Với Đường Hướng Dạy Ngữ Pháp Qui Nạp

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 5, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-5_11-29-37.png
    Điển Cứu Về Nhận Thức Và Thực Tế Giảng Dạy Của Giáo Viên Đối Với Đường Hướng Dạy Ngữ Pháp Qui Nạp Tại Một Trường Đại Học Ở Hà Nội
    This study was aimed to investigate teachers’ perceptions and practices in regarding grammar teaching at Hanoi University of Industry (HAUI). The data for the study were collected through class observations and interviews with ten English teachers at the Faculty of English, HAUI. The aim of the interviews was to gain insight into the factors which influenced teachers’ instructional decisions in teaching grammar, and in order to point out differences and similarities between their perceptions and their practices to English grammar teaching in the classroom. The data were first analyzed qualitatively and then discussed to find out answers to the research questions. The results of the study revealed that the teachers laid a great emphasis on grammar and grammar teaching with the belief that grammar teaching would help to develop the students’ linguistic skills such as listening, speaking, reading and writing. They were also in favour of teaching grammar deductively. The reasons they gave for this pedagogical preference were the students’limited proficiency. Basically, their classroom practices reflected their favour of a deductive approach to grammar.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Lê Văn Canh
    • Tác giả: Nguyễn Thị Điệp
    • Số trang: 58
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1053522&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/E2842A9C544F11C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page