Luận Văn Thạc Sĩ Điển Cứu Về Việc Sử Dụng Tiếng Mẹ Đẻ Của Giáo Viên Trong Lớp Học Tiếng Anh Cho Trẻ Em

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 14, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-14_10-10-57.png
    Điển Cứu Về Việc Sử Dụng Tiếng Mẹ Đẻ Của Giáo Viên Trong Lớp Học Tiếng Anh Cho Trẻ Em Ở Một Trung Tâm Ngoại Ngữ
    In the process of foreign language teaching, the issue of the mother tongue (MT) itself has been debated for many years. The various views are reflections on the methodological changes in English language teaching, which have in such way brought different perspectives on the role of mother tongue. For a long time, many popular English language-teaching methods tend to discourage the use of the first language (L1) in the second language (L2) classroom. As a result, the English only approach has become a dominant and often understood to be the hallmarks of good language teaching. Despite the almost undeniable acceptance of the monolingual belief to EFL classes, recent years have witnessed a considerable shift of views among the ELT professionals concerning the utility of students‟ mother tongue (MT) in the L2 classroom. What the reasons for the ignorance of MT use are, when and how the MT can be applied in the classroom and how much L1 should be used in the classroom are currently main seeking among scholars, linguists and teachers.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Đỗ Thị Thanh Hà
    • Tác giả: Phùng Thị Hiền
    • Số trang: 59
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006422
    https://nitro.download/view/7F3A1B019B5BC8D
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page