Luận Văn Thạc Sĩ Điều Tra Thái Độ Của Giáo Viên Và Học Sinh Đối Với Việc Sử Dụng Tiếng Mẹ Đẻ Trong Lớp Học Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 2, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-2_9-24-37.png
    Điều Tra Thái Độ Của Giáo Viên Và Học Sinh Đối Với Việc Sử Dụng Tiếng Mẹ Đẻ Trong Lớp Học Tiếng Anh Ở Trường THPT Hòn Gai
    The role of mother tongue or L1 in L2 classrooms is a controversial issue in L2 education. Different researchers, teachers and students hold different attitudes towards this issue. Advocates of a monolingual approach suggest that the target language should be the sole medium of communication. In other words, L1 should be prohibited in the classroom for optimal use of the target language. As Atkinson (1993) has pointed out “every second spent using L1 is a second not spent using English” (p.12). The mother tongue has been treated as a taboo subject, source of guilt and a hint of teachers‟ weakness to teach properly (Prodromou, 2001), a waste of time (Januleviciene and Kavakiauskiene, 2002). This position has been influential and often assumed to be the hallmarks of good language teaching (Atkinson, 1995).
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Lê Văn Canh
    • Tác giả: Trần Ngọc Thường
    • Số trang: 48
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005707
    https://nitro.download/view/E701B917EBBF6E2
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page