Luận Văn Thạc Sĩ Điều Tra Về Tính Trầm Lặng Của Học Sinh Trong Các Giờ Nói Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 24, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-24_22-31-20.png
    Điều Tra Về Tính Trầm Lặng Của Học Sinh Trong Các Giờ Nói Tiếng Anh - Điển Cứu Tại Trường THPT Toàn Thắng
    Realizing many 11th graders at Toan Thang high school being passive in English Speaking classes, this study aims to explore students‟ perception toward their reticence behaviour in real- world classes, factors contributing to it and students‟ expectation. A total of 373 students enrolled in eight 11th grade classes, were first observed in eight English Speaking lessons, and then filled in two sets of open-ended questionnaire. After that, six of them were interviewed using semi-structured format. A mix- method analysis is conducted to explore the findings. From the study, it is revealed that students have strong willingness to participate in English activities though they rarely do so in reality due to various learning misconceptions. The result indicates that teachers need not only to use interesting, various and suitable activities to encourage students to learn the target language but also to explain and have more informal talks with students to teach them how to learn effectively.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Đỗ Thị Thanh Hà
    • Tác giả: Nguyễn Thị Lan Anh
    • Số trang: 86
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1055429
    https://nitro.download/view/785C3C80726CE1C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page