Luận Văn Thạc Sĩ Điều Tra Về Tình Trạng Đạo Văn Trong Viết Tiểu Luận Của Sinh Viên Chuyên Ngành Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_10-22-8.png
    Điều Tra Về Tình Trạng Đạo Văn Trong Viết Tiểu Luận Của Sinh Viên Chuyên Ngành Tiếng Anh Tại Một Trường Đại Học Của Việt Nam Và Gợi Ý Một Số Chiến Lược Giảng Dạy
    This article explores the issue of plagiarism from the perspective of students studying in Vietnamese Universities. The study was designed to investigate students’ awareness regarding plagiarism. The writer also attempted to measure the state of plagiarism among university students in terms of the forms and the seriousness of plagiarism. She then wanted to identify some preventive teaching strategies to improve academic practice (including academic writing and referencing skills) based on the results gained. To some extents, findings from the study indicate that the students had inadequate understanding about plagiarism definition and its notion, plagiarism policies, and penalty for acts of plagiarism. Therefore, they had committed most of common forms of plagiarism: using paraphrased, summarized, quoted texts without showing the original sources, inventing biblography or data, and submitting online papers and handing as their owns.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Phạm Thị Thanh Thùy
    • Tác giả: Hoàng Thị Hồng
    • Số trang: 66
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058885
    https://nitro.download/view/9834726271A4550
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page