Luận Văn Thạc Sĩ Hiệu Quả Của Việc Đào Tạo Những Chiến Lược Ghi Nhớ Đối Với Việc Lưu Nhớ Từ Vựng Của Sinh Viên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 9, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-9_11-54-52.png
    Hiệu Quả Của Việc Đào Tạo Những Chiến Lược Ghi Nhớ Đối Với Việc Lưu Nhớ Từ Vựng Của Sinh Viên - Nghiên Cứu Hành Động Tại Trường Đại Học Phương Đông
    This study was conducted as an action research in which students were taught on how to process vocabulary deeply by applying some vocabulary learning strategies (VLS). The study first aimed at identifying the vocabulary problems that students are facing with; evaluating the improvement of students’ vocabulary retention with some helpful memory strategies, namely structured reviewing, using mechanical techniques, using imagery and placing new words into a context; finding out which strategies are the most popularly used among students; and finally collecting students’ attitudes towards the strategy training scheme, four sub-memory strategies and their suggestions for a better future teaching and learning program. For the accomplishments of these purposes, 28 first-year students in one class at Phuong Dong university, Vietnam were involved in the study. The data instruments varied from a Vocabulary Knowledge Scale (VKS) test, a group-interview, learners’ diaries, pre-test/post-tests to a questionnaire.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: PGS.TS. Lê Văn Canh
    • Tác giả: Nguyễn Thị Huyền Trang
    • Số trang: 100
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058892
    https://nitro.download/view/BD023B86A105BBD
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page