Luận Văn Thạc Sĩ Hiệu Quả Giới Thiệu Và Luyện Tập Từ Vựng Mới Qua Ngữ Cảnh Tối Thiểu Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 13, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-13_21-27-53.png
    Hiệu Quả Giới Thiệu Và Luyện Tập Từ Vựng Mới Qua Ngữ Cảnh Tối Thiểu Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai Trường Đại Học Thương Mại
    Vocabulary is one of the most important aspects of language learning and language use (Laufer 1997; Bromley, 2007). It is a principle contributor to comprehension, fluency and achievement. Moreover, lack of command in vocabulary becomes the cause of communication breakdown (Balochowicz & Fisher, 2000; Nagy & Scott, 2000). Therefore, it is of great importance for teaching and learning vocabulary. Meanwhile, in the real context in many English classes at Vietnam University of Commerce, where teachers have devoted much time to vocabulary teaching, applied a lot of different methods like glosses, translation, pictures, etc., the results have been disappointing. A large number of students do not know and remember what word to use, they never feel encouraged when frequently encountering unfamiliar and less familiar words, much less do they have the passion and courage to use them in daily social conversations and exchanges in an appropriate way.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Nguyễn Thị Ngọc Quỳnh
    • Tác giả: Hoàng Thu Ba
    • Số trang: 77
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006440
    https://nitro.download/view/2D03824DF84783F
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page