Luận Văn Thạc Sĩ Hiệu Quả Ứng Dụng Định Hướng Dạy Viết Theo Thể Loại Đối Với Khả Năng Viết Của Sinh Viên Không Chuyên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 9, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-9_10-59-28.png
    Hiệu Quả Ứng Dụng Định Hướng Dạy Viết Theo Thể Loại Đối Với Khả Năng Viết Của Sinh Viên Không Chuyên Tiếng Anh Tại Trường Đại Học Khoa Học Xã Hội Và Nhân Văn
    The effectiveness of genre-based approaches to teaching writing has been widely acknowledged in a large number of experimental and theoretical studies; however, any detailed examination of this effectiveness on both students’ writing performance and their attitudes towards writing in light of genre approaches is still limited. This study is an attempt to provide empirical evidence of the effectiveness of the genre-based approach in enhancing both the writing performance and attitudes towards writing of non-English majored students at University of Social Sciences and Humanities, Hanoi. The study lasted 10 weeks, adopted the quasi-experimental design with one control group and one experimental group and used the writing pre-test/posttest and attitude pre-scale/post-scale instruments. The results show that the genre-based approach helped students improve their writing performance in terms of content, communicative achievement and organisation, while their command of language did not show remarkable improvement.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: GS. TS. Hoàng Văn Vân
    • Tác giả: Tô Thị Mai
    • Số trang: 108
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058905
    https://nitro.download/view/9AB27BCC1AB1C23
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page