Luận Văn Thạc Sĩ Khảo Sát Các Lỗi Liên Kết Đoạn Văn Thường Gặp Trong Bài Viết Tiếng Anh Của Học Sinh Lớp 11

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 28, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-28_14-23-15.png
    Khảo Sát Các Lỗi Liên Kết Đoạn Văn Thường Gặp Trong Bài Viết Tiếng Anh Của Học Sinh Lớp 11, Trường THPT Tùng Thiện
    This research investigates the common paragraph cohesion errors in 672 paragraphs taken from writings by 11th grade students at Tùng Thiện high school. The analysis of this research is based on Halliday and Hasan‟s (1976) cohesion categorization. This study employs both qualitative and quantitative methods to find out the types of paragraph cohesion errors with a clear linguistic description. Besides, one aim of this research is to discover the sources of cohesive errors rooted in the combination of two models described by Richard (1974) and James (1998) together with the error analysis of Ellis (1997). Results of this study shows a total of 253 errors are identified in students‟ paragraph that includes errors in the use of reference, conjunction and lexical cohesion. Errors in the use of substitution, ellipsis, temporal and collocation are not found. The percentage of errors in the use of conjunction is 53.8 %, followed by reference category 37.9% and lexical ones 8.3%. The dominant number of error belongs to conjunction; reference is the second dominant error and lexical cohesion is the last dominant error.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Ngô Tự Lập
    • Tác giả: Tạ Thị Thanh Lê
    • Số trang: 77
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1059918&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/F7B86FBDA67F561
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page