Luận Văn Thạc Sĩ Khảo Sát Các Yếu Tố Gây Giảm Hứng Thú Học Tiếng Anh Của Sinh Viên Không Chuyên Năm Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 7, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-7_11-15-47.png
    Khảo Sát Các Yếu Tố Gây Giảm Hứng Thú Học Tiếng Anh Của Sinh Viên Không Chuyên Năm Nhất Trường Đại Học Lao Động - Xã Hội
    This study aims to investigate the factors that demotivate the first – year non-major students in learning English at the University of Labor and Social Affairs (ULSA). In this study, 140 first-year non-major students from different faculties of ULSA were chosen as the subjects. A questionnaire and an interview were used as the data collection instruments. The findings of the study showed that the factors demotivating students in learning English derive from 3 sources: students, learning conditions and teachers. In details, among the factors, students’ lack of basic knowledge and lack of confidence were the most demotivating then followed by the class atmosphere, inadequate facilities, big size class and the teacher’s lack of commitment. Based on the findings of the study, some discussion and implications were made along with recommended suggestions for further research.At last, it is hoped that the results of this study could be of much benefit for developing teaching and learning English at University of Labor and Social Affairs.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Nguyễn Đức Hoạt
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thu Thủy
    • Số trang: 67
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1052882
    https://nitro.download/view/F780E1602A1B31E
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page