Luận Văn Thạc Sĩ Khó Khăn Trong Việc Học Từ Vựng Của Học Sinh Dân Tộc Thiểu Số Ở Trường PTDT Nội Trú Sơn La

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 21, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-21_22-33-34.png
    Khó Khăn Trong Việc Học Từ Vựng Của Học Sinh Dân Tộc Thiểu Số Ở Trường PTDT Nội Trú Sơn La Và 1 Số Giải Pháp Khắc Phục
    Viet Nam is a country with 54 ethnic groups namely: Kinh, Tay, Thai, Muong, Dao, H‘mong, Khmu, Khme, etc. In the past, all of these ethnic groups took part in protecting and saving the nation together and now they are contributing their time and efforts to the nation construction. However, in some parts of the country where these ethnic minorities‘ living , the standard of the living is still below the normal level. In order to help them improve their living conditions a lot of things in education and economy are needed. Son la is a small, remote and mountainous province with many ethnic groups so Son la Ethnic Boarding High School is established to cater for the education of their children. At this school, each ethnic group has its own language, but they have to use Vietnamese in teaching and learning. That is why when they learn English, it is really their second foreign language. Surely, you can imagine the difficulties the pupils have with this language.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Kim Văn Tất
    • Tác giả: Phạm Thị Thu Hiền
    • Số trang: 51
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005744
    https://nitro.download/view/E4F9FF812065C0F
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page