Luận Văn Thạc Sĩ Kiểm Tra Từ Vựng Như Một Hình Thức Nâng Cao Khả Năng Lưu Nhớ Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 21, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-21_21-53-52.png
    Kiểm Tra Từ Vựng Như Một Hình Thức Nâng Cao Khả Năng Lưu Nhớ Từ Vựng Của Học Sinh Lớp 10
    Vocabulary is an important language element that link four language skills of listening, speaking, reading and writing together and makes communication flow smoothly. "When our first goal is communication, when we have little of new language at our command, it is lexicon that is crucial... The words will make basic communication possible" (Hatch 1983: 74). Reality shows that many students have fairly good knowledge of grammar but are hardly able to express themselves properly because of their deficiency. Vocabulary learning, therefore, becomes central to language acquisition, and interest in its role in second language learning has grown rapidly in recent years. Specialists now emphasize the need of systematic and principled approach to vocabulary by both the teacher and the learner (Decarrico, 2001; Nation, 1994). One of concerns in vocabulary is how to help students increase their retention of learned vocabulary items.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: PGS.TS. Ngô Đình Phương
    • Tác giả: Nguyễn Thị Bính
    • Số trang: 63
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005754
    https://nitro.download/view/67EAF3E71A4CBD7
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page