Luận Văn Thạc Sĩ Mối Quan Hệ Giữa Chiến Lược Học Tập Ngôn Ngữ Và Trình Độ Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ 4

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 10, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-10_15-25-16.png
    Mối Quan Hệ Giữa Chiến Lược Học Tập Ngôn Ngữ Và Trình Độ Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ 4 Khoa Sư Phạm Anh, Trường Đại Học Ngoại Ngữ - ĐHQGHN
    “Give a man a fish and he eats for a day. Teach him how to fish and he eats for a lifetime” (Wenden, 1985, cited in Griffiths, 2003, p.1). In the context of language learning and teaching, this saying may mean that if students are provided with answers, they can solve the problem immediately; but if they are taught strategies to figure out the answers themselves, they can face with any problem now and then, or “they may be empowered to manage their own learning” (Griffiths, 2003, p.1). Aware of the significance of the “How” rather than the “What”, recent research in second language acquisition has swerved attention from the products of language learning to the processes in which learning takes place (Oxford, 1990). The potential relationship between how students perform the task sand how successful they solve the tasks was explored in Rubin (1975) and Stern (1975). Later, scholars such as Oxford (1990), Wenden (1991), Cohen (1998) and Chamot (2004) have also suggested that learners might be able to learn language more effectively thanks to the use of learning strategies.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Đỗ Tuấn Minh
    • Tác giả: Đoàn Thị Thu Phương
    • Số trang: 91
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1012147
    https://nitro.download/view/8653262B250109E
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page