Luận Văn Thạc Sĩ Mối Quan Hệ Giữa Việc Sử Dụng Các Chiến Lược Học Từ Vựng Với Tính Tự Chủ Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 11, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-11_11-56-14.png
    Mối Quan Hệ Giữa Việc Sử Dụng Các Chiến Lược Học Từ Vựng Với Tính Tự Chủ Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Không Chuyên Tiếng Anh Tại Trường Đại Học Kỹ Thuật Công Nghiệp Thái Nguyên
    Learner autonomy has gradually come into existence and become one of prominent themes since the 1970s as a consequence of a new shift in study interests on language learning. Few would doubt that learner autonomy in language learning can lead to positive outcomes, such as the development of life-long learners. Besides, Oxford (1990) adds that language learning strategies also encourage greater overall self-direction which is particularly important for language learners, because they will not always have the teacher around to guide them as they use the language outside the classroom. In addition, Wenden (1991) also emphasizes that learners need to be aware of different learning strategies so that they can become autonomous language learners. They will become not only efficient at learning and using their second language but also enable them to self-direct these endeavors. Obviously, language learning strategies play an important role in fostering learner autonomy.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Đỗ Bá Quý
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thương Huyền
    • Số trang: 69
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006478
    https://nitro.download/view/E92E6B2234A7480
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page