Luận Văn Thạc Sĩ Một Nghiên Cứu Về Mối Quan Hệ Giữa Mức Độ Quen Thuộc Với Chủ Đề Bài Đọc Và Khả Năng Đọc Hiểu

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 26, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-26_10-25-53.png
    Một Nghiên Cứu Về Mối Quan Hệ Giữa Mức Độ Quen Thuộc Với Chủ Đề Bài Đọc Và Khả Năng Đọc Hiểu Của Sinh Viên Khoa Tiếng Anh Biên Dịch Trường Cao Đẳng Truyền Hình
    A group of 65 students from Faculty of English Translation, College of Television were required to do two reading tests, one using a text whose topic is familiar with students, and another using a text with an unfamiliar topic. These two topics were determined by a questionnaire delivered to them before the tests. The comparison between results of the tests was conducted to find out how topic familiarity affects students on comprehending a text. Then, a treatment related to providing topic familiarity was carried out, and its effectiveness was evaluated. The way this type of schema normally activated in their reading lessons was also investigated through a survey and an interview. The research result proved the facilitative role of topic familiarity on EFL reading comprehension and raised many implications on teaching reading skill and for further researches in this area.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: PGS.TS. Nguyễn Xuân Thơm
    • Tác giả: Nguyễn Thị Phương Liên
    • Số trang: 70
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2016
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1063019&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/0AE660465456F8C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page