Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Ảnh Hưởng Của Sự Lo Lắng Đến Việc Nghe Hiểu Của Học Sinh Lớp 12 Trường THPT Gia Viễn A

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 24, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-24_21-50-6.png
    Nghiên Cứu Ảnh Hưởng Của Sự Lo Lắng Đến Việc Nghe Hiểu Của Học Sinh Lớp 12 Trường Trung Học Phổ Thông Gia Viễn A
    Foreign language anxiety is one of the best predictors in accounting for individual differences in language learning success in SLA, and that it is proved to be one of the most essential and influential affective factors. The present study adopts English listening questionnaire( Listening Anxiety Questionnaire developed by Kim- 2000), interview and classroom observation to conduct a survey on English listening anxiety with 79 English non- majors at seven 12 classes. The results show that there exist certain negative correlations both between English listening anxiety and listening achievement. This thesis investigates the influence anxiety has on listening comprehension, explores the potential sources of English listening anxiety in a hope to create a low- anxiety classroom atmosphere, and help to improve students’ listening performance and proficiency in a most favorable affective state.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: PGS.TS. Phan Văn Quế
    • Tác giả: Lương Thị Thúy Hằng
    • Số trang: 65
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2016
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1066364&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/CC6E8601021CEBB
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page