Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Các Nhân Tố Ảnh Hưởng Đến Kết Quả Bài Thi Toeic Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 11, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-11_11-50-42.png
    Nghiên Cứu Các Nhân Tố Ảnh Hưởng Đến Kết Quả Bài Thi Toeic Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Trường Đại Học Hàng Hải Việt Nam
    In the age of economic growth and global integration, English obviously plays a very important role. However, the criteria for evaluating one’s English competence are more and more difficult. In today’s context, the A, B, C certificates used for people wishing to find a job are out-of- date, and the so-called IELTS, TOEFL or TOEIC have been the best choices. TOEIC, together with other requirements for job seekers, is preferred by most companies in order to assess their employees’ qualifications. Therefore, a lot of people are trying hard to achieve the success in a TOEIC test. It is no doubt that among the four skills normally mentioned in English, listening is always considered “a key language skill” which “has a vital role in the language acquisition process” ( Brett, 1997). Nevertheless, it is listening that is always a nightmare for English learners due to its difficulty. My primary observation shows that students normally get lower marks in listening test in comparison with other skill tests.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Phạm Thị Hạnh
    • Tác giả: Nguyễn Thị Huyền Trang
    • Số trang: 75
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006480
    https://nitro.download/view/FEC5AA1464C81BD
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page