Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Cách Sử Dụng Giáo Cụ Trực Quan Trong Việc Dạy Tiếng Anh Cho Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 17, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-17_23-15-32.png
    Nghiên Cứu Cách Sử Dụng Giáo Cụ Trực Quan Trong Việc Dạy Tiếng Anh Cho Sinh Viên Năm Thứ Nhất Học Viện Kỹ Thuật Quân Sự
    The research was aimed at finding out the types of current visual aids used and especially the effectiveness and drawbacks of using PowerPoint Presentation in teaching English to the first-year students at Military Technical Academy (MTA). This research was conducted with the participation of students and teachers of English in 17 classes at MTA. The instruments used in this study included 17 class observations, interviews with 10 teachers and 20 students. The findings showed that the teachers of English at MTA exploited various kinds of visual tools from the traditional aids to the modern ones such as: boards, pictures, realias, mime and gestures, projectors and PowerPoint presentation. In addition, the study revealed that using the modern teaching aids – PPT brought many advantages and disadvantages to the teachers and the students at MTA. From the result of the study, some pedagogical suggestions related to using visual aids and particularly PPT effectively are offered for teachers of English.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Lâm Quang Đông
    • Tác giả: Lê Hoàng Mai
    • Số trang: 47
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1055866
    https://nitro.download/view/1E1E1668BF2EC2A
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page