Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Điều Tra Thái Độ Của Học Sinh Đối Với Phương Pháp Diễn Dịch Và Quy Nạp

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 24, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-24_21-56-5.png
    Nghiên Cứu Điều Tra Thái Độ Của Học Sinh Đối Với Phương Pháp Diễn Dịch Và Quy Nạp Trong Giảng Dạy Ngữ Pháp Tiếng Anh Tại Lớp 11 Trường Trung Học Phổ Thông Chuyên Bắc Kạn
    The present survey study seeks to investigate students’ attitudes to English grammar teaching approaches. Specifically, it has explored the attitudes towards deductive and inductive approaches to English grammar teaching held by thirty eleven – form students in English – specialized class coded as A at Bac Kan Gifted High School. The instruments for data collection to serve the aim of the research are survey questionnaire, semi – structured interview and classroom observation. After a careful long time of collecting and analyzing valuable data, it is revealed in the study that students showed favorable attitudes to inductive approach rather than deductive approach. The reasons for their favor were uncovered that the rule – driven path or the deductive approach is monotonous, uninteresting and demotivating for them, while the inductive path is considered more helpful as it makes students become more active rather than passive as recipient only.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Đỗ Tuấn Minh
    • Tác giả: Trịnh Thanh Huyền
    • Số trang: 69
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2016
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1064925&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/72E018D4FC4D9A7
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page