Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Giả Thực Nghiệm Về Phương Pháp Dạy Chú Trọng Dạng Thức Ngôn Ngữ Ở Trường Đại Học Mỹ Thuật

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 1, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-1_9-33-25.png
    Nghiên Cứu Giả Thực Nghiệm Về Phương Pháp Dạy Chú Trọng Dạng Thức Ngôn Ngữ Ở Trường Đại Học Mỹ Thuật Công Nghiệp Hà Nội
    Grammar is one of the most controversial issues in teaching a language. At first, grammar was taught through a traditional way in which, according to Long and Robinson (1998), discrete points of grammar are presented one at a time. Whereas, Fotos (1998) write that what EFL learners really need is a not grammatical feature, but opportunities for communicative language uses. Therefore, a meaning-focused approach to language teaching, according to Maley (1986) and Littlewood (1981) that concentrates on language use, appropriateness, fluency, learner-centeredness and integration of language skills (Cited in Gao 2009, p.46), has appeared. However Brown (1994:77) suggests that teachers working in the communicative context try to implement “real life” communication in the language classroom in order to help learners develop linguistic fluency not just accuracy. As a result, fluency without appropriateness would cause serious misunderstandings in communication (Dai, 2002).
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Nguyễn Thị Vượng
    • Tác giả: Nguyễn Thị Thịnh
    • Số trang: 47
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005734
    https://nitro.download/view/1CCF7214814FC9D
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page