Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Lợi Ích Của Thủ Thuật Đoán Nghĩa Từ Mới Dựa Vào Ngữ Cảnh Cho Học Sinh Lớp 11

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 18, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-18_10-28-17.png
    Nghiên Cứu Lợi Ích Của Thủ Thuật Đoán Nghĩa Từ Mới Dựa Vào Ngữ Cảnh Cho Học Sinh Lớp 11 Tại Trường THPT Phúc Thành
    Reading, as a basic and vital skill, has always received a great deal of attention in English teaching programs for foreign learners, especially at upper secondary education level in Vietnam. For example, reading is the first skill in each unit in the textbook English 11 proves its important role. This is understandable as reading is considered not only an essential means to gain knowledge but also a means by which further study takes place. However, from my professional experience, I realize that most of grade 11 students in my school confront many problems while learning reading. They often find it difficult to understand the reading texts in the textbook English 11; they encounter a lot of troubles in dealing with unknown words which occur frequently in the reading texts. In fact, the main reason for this is that they are used to reading the texts word by word, looking up every unfamiliar word in the dictionary when reading and they never try to guess the meaning of unfamiliar words from the texts.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Trần Hiền Lan
    • Tác giả: Phạm Thị Hoa
    • Số trang: 67
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2011
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006039
    https://nitro.download/view/6D584C7740DA18C
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page