Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Ngụy Thực Nghiệm Về Tác Động Của Việc Rèn Luyện Chiến Lược Nghe Đối Với Năng Lực

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_11-8-8.png
    Nghiên Cứu Ngụy Thực Nghiệm Về Tác Động Của Việc Rèn Luyện Chiến Lược Nghe Đối Với Năng Lực Thực Hành Nghe Hiểu Của Học Sinh Lớp 10 Trường THPT Mỹ Đức C
    In recent years more and more studies have focused on language learning strategies and their importance, especially learning strategies in listening skill. Sharing the same concern, this research aims at exploring Mỹ Đức C high school 10-grade students’ awareness of top-down and bottom-up listening strategies, from which the researcher would like to study the impacts of listening strategy training on their listening performance. 70 students in grade 10 and 11 were divided into two groups: control and experimental with two research instruments – questionnaires and pretest, posttest. After receiving 6 listening strategy training sessions, participants showed a statistically significant improvement in listening performance. The experimental group obtained higher mean scores in post-test in comparison with those of control group. The study result also indicated that the students in experimental group became more aware of when and how to apply both strategies, especially bottom-up ones, in doing listening tasks. This study suggests that explicit listening strategy instruction should be part of the ESL curriculum.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Đỗ Thị Thanh Hà
    • Tác giả: Lê Thị Bích Hạnh
    • Số trang: 91
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058874
    https://nitro.download/view/2B35070D085ED71
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page