Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Những Chiến Lược Đọc Hiểu Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 26, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-26_22-38-26.png
    Nghiên Cứu Những Chiến Lược Đọc Hiểu Tiếng Anh Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Hệ Chất Lượng Cao Tại Học Viện Nông Nghiệp Việt Nam
    The present study explores reading strategies used by the first-year students in Honors program at Vietnam National University of Agriculture and find out the differences in strategy use by successful readers and less successful readers. Six first-year students were chosen as the participants. The research instruments were questionnaires and think-aloud reports. Metacognitive was found to be more preferred than Cognitive by both groups. Successful readers reported utilizing metacognitive and cognitive categories more frequently and employed a wider range of reading strategies than less successful readers. Also, significant differences between successful readers and less successful readers were found on some prominent Metacognitive and Cognitive strategies. From these findings, the research pointed out some reading strategies the students need to develop. Some teaching implications were that teachers should provide students with instruction on reading strategies, make them aware of self-monitoring their reading strategy use and apply think-aloud reports in the curriculum.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Nguyễn Huy Kỷ
    • Tác giả: Trần Thị Thu Hiền
    • Số trang: 75
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1061578&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/AEDE64DAB0C7CEC
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page