Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Những Khó Khăn Trong Việc Dạy Từ Vựng Tiếng Anh Chuyên Ngành Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Feb 21, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-2-21_11-29-14.png
    Nghiên Cứu Những Khó Khăn Trong Việc Dạy Từ Vựng Tiếng Anh Chuyên Ngành Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai Tại Trường Cao Đẳng Cộng Đồng Hà Nội
    Nowadays, English language plays an important role in increasing development of science, technology, politics, culture and international relations in Vietnam. For that reason, there is a great demand for teaching and learning English throughout the country for different purposes. In the rapidly changing world, teaching English for Specific Purposes (ESP) has become one of the most prominent features of the English language teaching process. Hutchinson and Waters (1987) reported that ESP is an approach for language teaching in which all decisions regarding content and methods are based on the learners’ reasons for learning. It focuses on using English effectively in specific academic fields such as business, law, medicine, sciences, etc. In teaching English for Specific Purposes, no one argues that the scope of specialized vocabulary is a primary goal. As Robinson (1991:4) stated the central role of vocabulary as carrier content in ESP: “It may often be thought that a characteristic, or even a critical feature, of ESP is that a course should involve specialist language (especially terminology) and content.”
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Nguyễn Huy Kỷ
    • Tác giả: Nguyễn Thị Ngọc Tuyết
    • Số trang: 54
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2010
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1005776
    https://nitro.download/view/BA2CBE4141211E9
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page