Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Những Nhân Tố Ảnh Hưởng Đến Động Lực Của Sinh Viên Trong Giờ Học Nói Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 5, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-5_10-43-39.png
    Nghiên Cứu Những Nhân Tố Ảnh Hưởng Đến Động Lực Của Sinh Viên Trong Giờ Học Nói Tiếng Anh - Nghiên Cứu Trường Hợp Với Sinh Viên Năm Thứ Nhất Trường Đại Học Lao Động - Xã Hội
    This study aims to investigate the factors affecting students‟ motivation in English speaking class room with the first - year students at the University of Labor and Social Affairs (ULSA). In this study, 110 first-year students from different faculties of ULSA were chosen as the subjects. A questionnaire and an interview were used as the major data collection instruments. The data were computed and analyzed. The major findings of the study showed that the factors affecting students‟ motivation in English speaking classroom consist of four categories: student- related factor, teacher – related factor, learning and teaching conditions and course book. The study also demonstrated that among 4 factors, the student – related factor was proved to be the most affected whereas teacher – related factor was ranked as second. Based on the findings of the study, some discussion and implications were made along with recommended suggestions for further research.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Dương Thị Nụ
    • Tác giả: Trần Thị Huyền
    • Số trang: 69
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2013
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1053592&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/62EE61C4794EE79
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page