Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Những Nhân Tố Ảnh Hưởng Đến Việc Học Phát Âm Tiếng Anh Của Học Sinh Người H’Mông

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 1, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-1_11-47-27.png
    Nghiên Cứu Những Nhân Tố Ảnh Hưởng Đến Việc Học Phát Âm Tiếng Anh Của Học Sinh Người H’Mông Trường THPT Hàm Yên, Huyện Hàm Yên, Tỉnh Tuyên Quang
    Ham Yen High School is a mountainous school where most of students are ethnic. They account for 63 percent of all students in the school, in which Hmong students cover 83 percent. Most of them have difficulty in English pronunciation learning. Until now, no research on English pronunciation learning of the ethnic learners at Ham Yen High School has been carried out. The researcher, therefore, decides to convey the research with the aim of finding out factors affecting Hmong students’ pronunciation learning, investigating typical pronunciation errors that Hmong students often commit, and proposing possible suggestions. To achieve the objectives of the current study the researcher use both qualitative and quantitative methods. The data were obtained from students’ survey questionnaires, students’ test result, and teachers’ interview. The data were then analyzed. From the result, it can be concluded that the first language transfer, language exposure, and attitudes and motivation are among the most significant factors affecting Hmong students’ pronunciation learning.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Trần Thị Thu Hiền
    • Tác giả: Đỗ Thị Thu Hằng
    • Số trang: 55
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1055567&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/77729E830A72EB9
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page