Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Sử Dụng Phương Pháp Ghép Vần Trong Việc Dạy Phát Âm Cho Người Mới Bắt Đầu Học Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 27, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-27_16-30-52.png
    Nghiên Cứu Về Sử Dụng Phương Pháp Ghép Vần Trong Việc Dạy Phát Âm Cho Người Mới Bắt Đầu Học Tiếng Anh Tại Trung Tâm Tiếng Anh 123
    The purpose of this study is to explore whether using phonics to teach pronunciation can help English beginners better at pronunciation. It has two foci. One is to investigate whether phonics method can help English better in pronunciation or not. The other is to identify the situation when the phonics instruction is implemented in the classroom. This study employed a qualitative and quantitative approach in which it primarily relied on the use of action research. Eighteen students from English123 center participated in the study. The findings of the current study revealed that phonics instruction has positive effect on English beginners in leaning pronunciation; however, it is still problematic. Even though Phonics could help students pronounce consonant well, most of students feel confused with pronouncing the vowels and diphthongs. The reason is that there are too many spelling rules for each sound to remember.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Hà Cẩm Tâm
    • Tác giả: Lương Thị Hoài Phương
    • Số trang: 47
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1060383&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/8085335A4E41075
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page