Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Sự Kéo Theo Của Quan Hệ Bộ Phận - Toàn Phần Trong Cách Nói Tiếng Anh Của Trẻ Em Việt Nam

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_9-55-33.png
    Nghiên Cứu Sự Kéo Theo Của Quan Hệ Bộ Phận - Toàn Phần Trong Cách Nói Tiếng Anh Của Trẻ Em Việt Nam 10 Tuổi - Nghiên Cứu Trên Đối Tượng Học Sinh Của Một Trung Tâm Tiếng Anh
    This paper focuses on the entailment of meronymy in 10 year-old Vietnamese children’s English speaking. The data was taken from the observation of 33 Vietnamese students at the age of ten and 3 native teachers. The results show two types of the entailment of meronymy in children’s English speaking: the first is breaking the constant principle in the semantic relation of meronymy and the second is the lack of one of properties of meronymy. The first one is more popular to cause the entailment of meronymy. Moreover, the study also indicates how teachers responded to children’s entailments of meronymy and goes to the conclusion that most of time teachers ignored these or sometimes just gave very simple feedback when what children said was too unreasonable.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Đỗ Thị Thanh Hà
    • Tác giả: Trần Lan Hương
    • Số trang: 62
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058903
    https://nitro.download/view/41326A436EADA6D
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page