Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Thái Độ Của Giáo Viên Và Sinh Viên Đối Với Nội Dung Văn Hóa Trong Giáo Trình Quốc Tế

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 1, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-1_9-48-10.png
    Nghiên Cứu Thái Độ Của Giáo Viên Và Sinh Viên Đối Với Nội Dung Văn Hóa Trong Giáo Trình Quốc Tế Dành Cho Sinh Viên Không Chuyên Anh Trường Đại Học Dân Lập Hải Phòng
    The study investigates the cultural content of the textbook Solutions Pre-intermediate Students’ Book and the attitudes of students and teachers towards that content. The analysis of the cultural content was based on two criteria – one of Cortazzi and Jin (1999) and the other of Byram (1989). Survey questionnaire and interview were used to collect information from students and teachers. Via the data, convergences and divergences between students‟ and teachers‟ attitudes were drawn. The findings showed that Solutions Pre-intermediate Students’ Book was the textbook on target culture with the British and American culture dominantly presented. All the teachers and most of the students expressed positive attitudes towards the cultural content of the book although there were a number of students saying no to culture learning.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Lê Văn Canh
    • Tác giả: Nguyễn Thị Tố Hoàn
    • Số trang: 79
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1057291&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/9888692EAA7E944
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page