Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Thăm Dò Chiến Lược Học Từ Vựng Của Sinh Viên Không Chuyên Tiếng Anh Năm Thứ Nhất

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 2, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-2_15-17-54.png
    Nghiên Cứu Thăm Dò Chiến Lược Học Từ Vựng Của Sinh Viên Không Chuyên Tiếng Anh Năm Thứ Nhất Trường Đại Học Tân Trào
    This paper reports on vocabulary learning strategies by first year non-English major students (N=219) at Tân Trào University. The purpose of the study is to explore (1) the most commonly-used vocabulary learning strategies that the first year non-English major students at Tân Trào University were using to learn English vocabulary, (2) reasons for their preferences and (3) the effectiveness of those strategies to their vocabulary learning which is self-evaluated by the students. A vocabulary learning questionnaire and interview were used for data collection. The study points out that (1) learners only limite to some strategies, (2) there is a strong influence of teaching method and past learning experiences on learners‟ choice of vocabulary learning strategies, and the practice of these limited vocabulary learning strategies helps learners to retain sound, spelling and equivalent meaning of a word, and (3) learners realize the benefits of those strategies on retaining sound, spelling and equivalent meaning of a word and help them concentrate on lessons.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Lê Văn Canh
    • Tác giả: Phạm Thục Anh
    • Số trang: 63
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1055552&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/7EEF41BF3EA239B
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page