Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Thăm Dò Về Việc Giáo Viên Ứng Dụng Đường Hướng Học Tích Hợp Kiến Thức Chuyên Ngành

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Mar 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-3-12_10-56-43.png
    Nghiên Cứu Thăm Dò Về Việc Giáo Viên Ứng Dụng Đường Hướng Học Tích Hợp Kiến Thức Chuyên Ngành Và Ngôn Ngữ Để Giảng Dạy Cho Sinh Viên Năm Thứ Hai Hệ Nhiệm Vụ Chiến Lược Tại Trường Đại Học Công Nghệ, Đại Học Quốc Gia Hà Nội
    Although it is a new phenomenon, the concept of Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become one of the major trends in education and research. In Vietnam, CLIL is locally known as English as a medium of instruction (EMI) where content subjects are taught in English. The study presents the results of implementing CLIL approach in a member university under Vietnam National University, Hanoi. The main objectives of the study were to seek the views of both the teachers and students regarding the teaching and learning of content subjects through English. Survey questionnaires were used as the research instruments. The findings indicated that teachers and students acknowledged the challenges of integrated CLIL and its beneficial role in promoting both the foreign language and content. Therefore, proper English language and CLIL methodology training program should be implemented to the teachers and students in order that they can learn and teach content subjects effectively.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: TS Hoàng Thị Xuân Hoa
    • Tác giả: Đỗ Thị Hồng Nhung
    • Số trang: 59
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2014
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1058875
    https://nitro.download/view/47D3C6ABE1F63D8
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page