Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Thực Trạng Của Việc Dạy Và Học Đọc Đối Với Hệ Học Tiếng Anh Không Chuyên

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 18, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-18_10-19-42.png
    Nghiên Cứu Thực Trạng Của Việc Dạy Và Học Đọc Đối Với Hệ Học Tiếng Anh Không Chuyên Tại Học Viện Ngân Hàng - Cơ Sở Đào Tạo Sơn Tây
    Reading comprehension is the heart and goal of reading, since the purpose of all reading is to gather meaning from the printed page. If a student says a word in a passage without gathering their meaning, one would hesitate to call that reading. Language plays a vital role in reading. One cannot read a book in a language unless one knows that particular language. If a learner‟s knowledge of English is poor, then his/her reading will also be poor, and naturally also his reading comprehension. Reading is one of the „most complex forms of information processing‟ (Kolers, 1973, p.29) and is probably the „most extensively researched‟ language skill (Bachman, 2000, p.x). In the recent decades, theories and models of reading have changed, from primarily receptive processes from text to reader to interactive processes between the reader and the text (cf., Adams, 1990; Eskey and Grabe, 1988; Perfetti, 1985; and Swaffar, 1988). Approaches to teaching reading materials in a foreign language have attempted to reflect this development through recommendations of interactive exercises and tasks.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người hướng dẫn: Vũ Thị Thu Thuỷ
    • Tác giả: Nguyễn Thị Hồng Minh
    • Số trang: 63
    • File PDF-TRUE
    • Ngôn ngữ: Tiếng anh
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2011
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006041
    https://nitro.download/view/0D0A27804C631A8
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page