Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Tìm Hiểu Việc Sử Dụng Câu Hỏi Của Giáo Viên Và Tương Tác Của Học Sinh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 26, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-26_22-53-53.png
    Nghiên Cứu Tìm Hiểu Việc Sử Dụng Câu Hỏi Của Giáo Viên Và Tương Tác Của Học Sinh Trong Giờ Dạy Nói Tại Trường THPT Trần Hưng Đạo
    This study was conducted with 3 teachers and 132 students of grade 10 at Tran Hung Dao High School with the data collected from the class observations in the classroom settings. The study focused on finding out the types of questions the teachers used in English speaking lessons and exploring students' interaction to the teachers' questions. The findings of the study showed that the three teachers used three main types of questions, namely display questions, referential questions and yes/no questions in which the display questions were most frequently asked, followed by yes/no questions and referential questions were rarely asked. Regarding the purposes of questions, display questions were mainly asked with diagnostic and instructional functions. Yes/no questions aimed to function as diagnostic and motivational tools. The purpose of referential questions was to motivate students by asking information about students themselves.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Vũ Thị Thanh Nhã
    • Tác giả: Phạm Thanh Xuân Mừng
    • Số trang: 75
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1061574&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/9B69DA1AC49502D
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page