Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Tính Hiệu Quả Của Lời Chú Giải Bằng Ngôn Ngữ Thứ Nhất Và Ngôn Ngữ Thứ Hai

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Dec 26, 2021.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2021-12-26_11-24-23.png
    Nghiên Cứu Tính Hiệu Quả Của Lời Chú Giải Bằng Ngôn Ngữ Thứ Nhất Và Ngôn Ngữ Thứ Hai Trong Các Giờ Đọc Hiểu Của Sinh Viên Năm Thứ Nhất Không Chuyên Trường Cao Đẳng Công Nghiệp Thực Phẩm
    Some researchers (e.g., Anderson, 2003 & Carrell, 1988) claim that reading is one of the most essential and important skills which language learners need to master. However, the majority of students at FIC express that reading in English is a challenging problem for them because most of the reading texts in English contain a lot of unknown words; whereas their amount of vocabulary is limited. This causes students‟ reading comprehension to decrease sharply. Accordingly, it is necessary to find out an effective way to increase the students‟ reading comprehension. This study is aimed at investigating the effectiveness of L1-L2 glossing in reading comprehension lessons of the first year non-English major students at Food Industry College and the students and the teacher‟s attitudes toward using this technique. The participants included one English teacher and 40 non-major English students from the class K8TP.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: TS Nguyễn Thị Thu Hà
    • Tác giả: Trần Thị Thu Nga
    • Số trang: 69
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2015
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1062999&sp=T&sp=4&suite=def
    https://nitro.download/view/5AC18F010DB54AD
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page