Luận Văn Thạc Sĩ Nghiên Cứu Tính Hiệu Quả Của Việc Dịch Nghĩa Từ Sang Tiếng Việt Trong Việc Dạy Từ Vựng Tiếng Anh

Discussion in 'Lý Luận Và Phương Pháp Dạy Học - Môn Tiếng Anh' started by nhandanglv123, Jan 12, 2022.

  1. nhandanglv123

    nhandanglv123 Moderator

    upload_2022-1-12_10-55-6.png
    Nghiên Cứu Tính Hiệu Quả Của Việc Dịch Nghĩa Từ Sang Tiếng Việt Trong Việc Dạy Từ Vựng Tiếng Anh Cho Học Sinh Lớp 10 Trường Phổ Thông Vùng Cao Việt Bắc
    McCarthy (2001: 2, cited in Fan, 2003: 222) explained that “Vocabulary forms the biggest part of the meaning of any language, and it is the biggest problem for most learners”. McCarthy firmly believes that language is lexis-driven, and therefore, vocabulary learning is the real key to second language learning. He claims that learners will be more successful if they can develop their own techniques and disciplines for vocabulary learning. Therefore, an effective approach to vocabulary is always one of the great concerns of every language teacher. The reason is that learning vocabulary is really challenging requiring many cognitive processes, and teachers have to make sure that students understand the word: the form of the word (pronunciation, spelling, derivations) and its meaning as well as how to use the word accurately and appropriately.
    • Luận văn thạc sĩ giáo dục
    • Chuyên ngành lý luận và phương pháp dạy học tiếng Anh
    • Người Hướng dẫn: Phạm Hoàng Long Biên
    • Tác giả: Hoàng Việt Hương
    • Số trang: 61
    • File PDF-TRUE
    • Trường ĐH Ngoại Ngữ Hà Nội 2012
    Link download
    http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?sp=1006465
    https://nitro.download/view/644D388B1B52D24
    https://drive.google.com/drive/folders/1yLBzZ1rSQoNjmWeJTM6cEZ3WGQHg04L1
     

Share This Page